هفت عادت دیجیتال برای کودکان امروزی

هفت عادت دیجیتال برای کودکان امروزی

مهارت هایی که کودکان برای زنده ماندن در دنیای دیجیتال نیاز دارند.

همه افراد برای زنده ماندن در دنیای دیجیتال امروزی به مهارت های خاصی نیاز دارند. با آمدن فناوری‌های جدید، بزرگسالان تمایل دارند آنها را به دست آورند، اما کودکان امروزی عملاً با یک گوشی هوشمند در دست متولد می‌شوند. این وظیفه والدین است که به آنها بیاموزند که چگونه در دنیای بمباران اطلاعات دائمی زندگی کنند. در اینجا هفت عادت وجود دارد که به فرزندان شما کمک می کند تا با وب سازگار شوند.

1. زمان بدون دستگاه ها را برنامه ریزی کنید

وقتی کودکان زمان زیادی را صرف استفاده از فناوری می کنند، ممکن است به آن معتاد شوند. به گفته محققان آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا، این اعتیاد می تواند منجر به مشکلات خواب، تغییرات خلقی، افزایش وزن، تصور ضعیف از خود و مشکلات مربوط به تصویر بدن شود.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند با افزایش تدریجی زمان نمایش و حذف محدودیت‌ها، کودکان را با دنیای آنلاین امروزی آشنا کنیم. برخی از نکات برای کودکان در هر سنی نیز صدق می کند: ساده ترین و مؤثرترین آنها شامل استفاده نکردن از وسایل نزدیک به زمان خواب و خاموش کردن وسایل در طول شب است. همچنین باید در مورد سایر زمان‌هایی که بچه‌ها اجازه استفاده از تلفن خود را ندارند، مانند هنگام وعده‌های غذایی خانوادگی، توافق کنید.

2. مسئولیت شارژ را بر عهده بگیرید

اگرچه فناوری با سرعت رعد و برق در حال پیشرفت است، دستگاه های امروزی هنوز هم به سرعت شارژ می شوند. می‌توانید دو پرنده را هنگام خواب با یک سنگ بکشید، به این ترتیب که بچه‌ها دستگاه‌هایشان را در جایی خارج از اتاق خوابشان در حال شارژ بگذارند، مثلاً در ورودی یا آشپزخانه – دستگاه همیشه صبح شارژ می‌شود و بچه‌های شما نمی‌توانند تماشا کنند. ترندهای TikTok درست قبل از خواب.

به خاطر داشته باشید که کودکان در طول روز به قدری از دستگاه های خود استفاده می کنند که با فرا رسیدن عصر، احتمالاً باتری تلفن تمام شده است. اگر در خانواده شما اینطور است، خرید شارژرهای قابل حمل برای فرزندانتان را در نظر بگیرید و آنها را عادت دهید که شارژرها را زمانی که برای مدت طولانی بیرون هستند، بردارند.

3. به امنیت اطلاعات و موارد دیگر توجه کنید

وقتی کودکان در دنیای مجازی غوطه ور می شوند، در معرض خطرات زیادی چه در وب و چه در دنیای واقعی هستند. با تاکید به اینکه نباید در هنگام عبور از خیابان یا بالا و پایین رفتن از پله ها به تلفن هایشان خیره شوند، شروع کنید.

بعد امنیت آنلاین از جمله تهدیدات اینترنتی مانند کلاهبرداری، سرقت اطلاعات شخصی، ویروس ها و موارد دیگر است. به فرزندان خود بگویید که از وب‌سایت‌های مشکوک بازدید نکنند (و به آنها بیاموزید که چه معنایی دارد)، رمز عبور یا هر گونه اطلاعات شخصی را در آنجا وارد کنند، پیوندهای عجیب و غریب را باز کنند، یا برنامه‌ها را از هر جایی به جز فروشگاه‌های برنامه رسمی دانلود نکنند.

تاکید کنید که آنها هرگز نباید اسناد شخصی، اطلاعات کارت اعتباری یا عکس هایی را که می تواند آنها یا دوستانشان را در موقعیتی خطرناک قرار دهد به اشتراک بگذارند.

بعید است که بچه ها تمام این قوانین را بلافاصله به خاطر بسپارند و از آنها پیروی کنند. برای دریافت کمک، می توانید به یک راه حل امنیتی قابل اعتماد مراجعه کنید. به عنوان مثال، Kaspersky Internet Security از دستگاه‌ها در برابر ویروس‌ها، فیشینگ و کلاهبرداری‌های آنلاین محافظت می‌کند و Kaspersky Safe Kids به محافظت از کودکان در برابر محتوای خطرناک کمک می‌کند و مدت زمانی را که در دستگاه‌های خود صرف می‌کنند محدود می‌کند.

4. مصرف رسانه ای پایدار را هدف بگیرید

وقتی دستگاه‌های ما دائماً نوتیفیکیشن ارسال می‌کنند، به راحتی می‌توانیم غرق شویم و تمرکز خود را از دست بدهیم. حتی بزرگسالان گاهی اوقات برای مبارزه با وسوسه چک کردن پیام ها مشکل دارند، بنابراین می توانید تصور کنید که چقدر برای بچه ها دشوار است. هشدارها را روی تلفن‌های فرزندانتان محدود کنید تا حواسشان از تکالیف مدرسه یا کارهای دیگر پرت نشود – و بتوانند تکالیف خود را سریع‌تر تمام کنند.

متأسفانه، نمی توانید به طور همزمان از شر اعلان های همه برنامه ها در همه دستگاه ها خلاص شوید. شما باید آنها را به طور جداگانه روی تلفن ها و لپ تاپ ها پیکربندی کنید و هر سیستم عامل ویژگی های خاص و ابزارهای داخلی خود را برای انجام این کار دارد.

5. آداب دیجیتال را رعایت کنید

درست مانند دنیای واقعی، قوانین ناگفته بر رفتار اینترنتی حاکم است. مردم معمولاً به سادگی با برقراری ارتباط آنلاین بر آنها مسلط می شوند، اما کودکان برای اجتناب از موقعیت های ناخوشایند به کمک نیاز دارند، بنابراین باید قبل از اینکه آنلاین شوند، انتظارات خاصی را با آنها در میان بگذارید. به عنوان مثال، درباره تفاوت‌های بین برقراری ارتباط از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان بحث کنید.

توضیح رفتار قابل قبول نیز مهم است. یک قانون سرانگشتی این است که قبل از ارسال پست بپرسید – هر بار – آیا این را شخصاً می گویم؟ نوشتن توهین و تحقیر مردم در فضای مجازی بیش از بی ادبی است. می تواند پیامد باشد.

6. اطلاعات را سازماندهی کنید

برخی می گویند یک تلفن یا کامپیوتر سازمان یافته نشان دهنده یک ذهن سازمان یافته است. احتمالاً کمد نامرتب واقعاً زندگی فرزند شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد، اما از دست دادن رمز عبور یا فایل ها یا فراموش کردن شماره تلفن می تواند مشکل ساز باشد. بچه ها باید از سنین پایین یاد بگیرند که اطلاعات را سازماندهی کنند.

بهتر از آن، آنها باید عادت داشته باشند که از مهم ترین اطلاعات خود نسخه های پشتیبان تهیه کنند. از درایوهای خارجی – درایوهای فلش یا هارد دیسک – یا فضای ذخیره‌سازی ابری نهایت استفاده را ببرید. مورد دوم موضوع مهمی است که ارزش بحث جداگانه دارد. ابر منبع بسیار خوبی است، اما کودکان باید با آن محتاط باشند. آنها مخصوصاً باید مراقب باشند که به هر کسی اجازه دسترسی به فایل های مهم را ندهند.

7. یک سم زدایی دیجیتالی منظم را برنامه ریزی کنید

با نفوذ فناوری دیجیتال تقریباً در تمام جنبه های زندگی کودکان، اجتناب از اضافه بار اطلاعات عملاً غیرممکن است. این بدان معناست که کودکان باید بتوانند از زندگی خود دور شوند و اینترنت را به بخش کمتری از زندگی خود تبدیل کنند – ابتدا با کمک شما و سپس به تنهایی.

اول و مهمتر از همه، استفاده از شبکه های اجتماعی را محدود کنید – آنها بزرگترین هدر رفت زمان و انرژی هستند. پست «هشت قدم برای آزادی: چگونه از شبکه های اجتماعی جدا شویم» نکات مفیدی برای کمک به شما و فرزندانتان در این زمینه دارد.

یک راه موثرتر، اگرچه پیچیده تر، برای مبارزه با اضافه بار اطلاعات، سم زدایی دیجیتال است، زمانی که دستگاه های خود را برای مدت معینی کنار بگذارید. برای بهترین نتیجه، این کار را به طور منظم انجام دهید. می‌توانید سم‌زدایی‌ها را با گشت‌وگذار در طبیعت، ورزش یا فعالیت‌های با دوستان ترکیب کنید – هیچ دستگاهی مجاز نیست.

عصر دیجیتال والدین را مجبور کرده است که با چالش‌های جدید روبرو شوند. هنگام برخورد با آنها، به یاد داشته باشید که می توانید بهترین الگو برای فرزندان خود باشید. در ابتدا پیروی از این قوانین چالش برانگیز خواهد بود، اما با گذشت زمان آنها ریشه دوانده و به فرزندان شما کمک می کند تا با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.